Friday, September 15, 2006

Avresedags


Imorgon åker jag till ön Stora Fjäderägg och blir borta i flera veckor.
Jag avskyr att slänga mat och inför en längre bortavistelse är jag mycket mån om att äta slut på all förgänglig mat i mitt kylskåp. Jag trodde mig om att denna gång ha lyckats planera uppätningen perfekt så det enda som skulle finnas i mitt kök morgonen innan avfärd var lite fil och flingor samt två skinkmackor; precis så det räckte till en stadig frukost. Tyvärr ingick det inte i planen att jag trots en rejäl middag skulle bli såhär akut hungrig på kvällen! Jag har redan satt i mig grovbrödmackorna men är fortfarande hungrig. Nyss övervägde jag att förräda mitt framtida jag genom att äta upp filen och flingorna också.

Till saken hör att på mitt golv står tre fullpackade påsar med mat som jag svurit till mig själv att inte röra. Det är mat som skall ätas på Fjäderägg.
Jag har aldrig haft så här mycket mat hemma, och så lite att äta.

Men jag tycker mest att det är roligt.

4 comments:

Lovisienstadt said...

Grattis till all mat!

Och grattis till att du får vara på Fjäderägg. Jag vill bo där.

Manis said...

Är du inte hemma snart? Jag vill det!

jonas said...

ar det dar all mat du ater pa flera veckor?

Viktor Öland said...

Jag vet att det ser fattigt ut - det är för att det VAR fattig mat jag tog med mig! Jag fick en psykos och trodde jag skulle vara nöjd med gröt och rötter, något jag alltid får för mig när jag planerar födoinköp. Som tur var så hade jag varje vecka sällskap av nya, hungriga fågelskådargäng som bullade upp med den ena måltiden mer överdådig än den andra. Varje kväll lagade de mer än de förmådde äta, och varje kväll blev jag följdaktligen bjuden på mat. Jag lagade alltså bara mina luncher själv! Så oroa dig inte, jag blev väl utfodrad därute, även om bilden ger ett törftigt intryck.