Monday, May 05, 2008

Schampotjuven

Oh besvikelse: NÅGON har för andra gången på två veckor stulig både mitt schampo och min duschtvål från prinsgatans duschutrymme! Nu har jag inte råd att ersätta dem utan kommer varje dag få pröva nya små stulna skvättar ur allsköns nästan tomma flaskor som står där nere och ruttnar - kamomillbalsam som tvål ena dagen, 3-in-1-machogel som schampoo nästa, blossom-rose-body-gel den tredje! Lite fikondoft på det och jag kommer att lukta som en sinnessjuk man.
Jag känner mig förföljd och skändad! Jag som känt mig så trygg i detta hus, med den snälla brevbäraren, de goda grannarna. Trott att man kan lämna saker framme, lita på andras godhet. Men nu blir det till att ha sitt lilla schampooförråd i tryggt förvar i sitt lilla, lilla låsta rum och stå och stirra ut genom tittgluggen, ut i trapphuset i jakt på misstänkta schampotjyvar.
Funderar också på att sätta upp en lapp: DET ÄR INTE KUL LÄNGRE.

2 comments:

Manis said...

Lappar är bra för grannsämjan om man vill att den ska vara lagom vänlig, inte för. Jag brukar sätta upp lappar för att mina grannar ska veta att jag inte litar på att de vet hur man beter sig.

Lord Algesten said...

OK det var jag.