Thursday, September 29, 2005


Hur bloggar man om en matlåda?
För matlådan på bilden är inte vilken matlåda som helst. Den är en gåva från Viktor och Lovisa. Den innehåller en potatis- och löksoppa som numera finns i min mage, som hjälpte mig att klockan fyra på eftermiddagen skriva en text om varför vi valde en specifik gensekvens i analysen av några lavarters släktskap.
Och Clementinen, kära vänner, var inte av denna världen. Söt och sur, precis som de ska vara - något jag väl aldrig upplevt så här tidigt på säsongen. Runt jul, kanske, men i september?
Denna matlåda gavs mig, precis när jag behövde den som bäst. Därför tillägnas dagen Viktor och Lovisa!

3 comments:

Viktorov said...

Tack för tillägnan, men det var både jag och Lo som tillsammans komponerat lunchboxens sammansättning. Det kanske inte riktigt framkom. Hon förtjänar tillägnan lika mycket som jag. Lika mycket som du förtjänade en lunchlåda.

Viktor Öland said...

EDIT

Lovisienstadt said...

haha