Monday, June 26, 2006

Affärer som vanligt

Väldigt vanlig dag.
Jag cyklade ner till jobbet på morgonen, det kändes bra i benen och jag höll i alla fall 30 km/h i snitt. Det var sjukt lite folk under hela dagen, men jag sålde några tubkikare så dagskassan blev ändå den största hittills under den dryga vecka jag jobbat.
Igår var det betydligt roligare i affären, ty jag arbetade tillsammans med Peter Nilsson, som jag tycker oerhört mycket om och dessutom hyser en inte oansenlig mängd beundran inför. Han är helt klart en mina favoritfågelmålare. Jag passade på att fråga massa saker om färger och papper och han var väldigt generös med sitt kunnande, det är han alltid. Han är dessutom en av få som jobbar här som är glad i kaffe, något som inte ska underskattas! Det gör arbetsdagen så mycket roligare om man kan koka kaffe åt varandra.

Mot eftermiddagen idag började det regna, men det klarnade upp frampå kvällen. Då åkte jag ner till Sandby skjutfält och satt ett tag i en liten fällstol och såg ut över havet. Två mindre strandpipare petade bland tångbankarna, en småtärna låg på bo och jag sprang på en helt nyutflugen sånglärkeunge. En av våra minsta orkidéer, det diskreta och mycket sällsynta Honungsblomstret, blommade för fullt.






Det här håller på att urarta till en fotoblogg! Jag ska försöka hålla mig själv under uppsikt så det inte spårar ut.

2 comments:

Viktorov said...

SPÅRA UR! I like it.

Lovisa K said...

Hej! modernt att mobben slagit ut tändsticksasken som mät-jämförlese!